Geboren en getogen in Breda. Na het Atheneum een studie Nederlands Recht gedaan en de HR ingerold.

Mijzelf ontwikkeld van uitvoerend/tactisch via tactisch/strategisch naar strategisch, maar heb altijd affiniteit met de praktische toepasbaarheid gehouden.

In een veelheid van organisaties gewerkt, hoofdzakelijk in industrie en logistiek.

Bewust besloten om in 2013, na een faillissement van de toenmalige werkgever, als zelfstandig HR Manager/Organisatie-adviseur verder te gaan.

In de ruim 35 jaar dat ik in het vakgebied actief ben een veelheid aan trainingen en opleidingen gedaan, waarvan in de laatste 10 jaar: Conflictmanagement & Mediation, Psychologie van Verandermanagement, Gedrag in Organisaties en Coaching.

Ik heb me ontwikkeld van zakelijk HR- Manager met focus op de “harde” kanten van het vak (gericht op de organisatie, reorganisaties, functiebeschrijving en waardering, verzuimbeheersing  en arbeidsvoorwaarden) naar verander- en verbetermanager met kennis van en visie op hoe organisaties functioneren en wat de plaats is van de individuele medewerker daarin, welke dynamieken er spelen en hoe je visie, bedrijfsdoelstellingen en strategie afstemt op de interne arbeidsorganisatie. En: wat is je beleid op samenwerking, communicatie, verwachtingen, ontwikkeling van medewerkers, verantwoordelijkheid nemen en motivatie?

Hierbij kies ik voor een gedegen analyse, maar tegelijkertijd een praktische aanpak; wat is de werkelijkheid in de organisatie en: wat werkt; diepgaand, maar "down to earth"!

 

Visie en drive:

Ik wordt gedreven door herkennen en inzetten van potentieel in organisaties, waardoor medewerkers en organisatie sterker en succesvoller worden. Pas dan kunnen organisatie en medewerkers “slagen”.

Ik geloof in  verwachtingsmanagement; als organisatie moet je heel duidelijk zijn in wat je verwacht van je mensen en in wat je te bieden hebt. En als directie de randvoorwaarden invullen om medewerkers de verwachtingen waar te kunnen laten maken. En medewerkers daar dan ook op aanspreken. Medewerkers kunnen hun leidinggevende aanspreken op de duidelijkheid van de verwachtingen en de kwaliteit van de ondersteuning; een goed en moedig gesprek waarin zaken benoemd worden.

Ik geloof in managementverantwoordelijkheid: ik geloof in directies, die hun visie en strategie op orde hebben en die hun communicatie daarop afstemmen en die zowel zakelijk als emotioneel investeren in hun mensen, om samen de klus te klaren.

Ik geloof in medewerkersverantwoordelijkheid; ik geloof in medewerkers, die hun kennis en ervaring ter beschikking stellen op hun werk, daarbij samenwerken en ook hun motivatie en betrokkenheid tonen, door steeds beter te worden in hun vak, maar ook door bij te dragen aan de noodzakelijke verbeteringen op hun werk.

Uiteindelijk geloof ik in uitdagende en respectvolle samenwerking!